středa 27. března 2019

Jablkový koláč s drobenkou

Po slunném a teplém víkendu přišlo chladné počasí. K horkému čaji na zahřátí jsem upekla koláč s jablky.

V loňském podzimu jablka hodně padala. Snažila jsem se je zužitkovat.
                          Zavářela jsem strouhaná jablka i jablečné pyré.

Těsto na koláč
150 g máslo  nebo Hera
1 vejce
70 g cukr moučka
300 g polohrubá mouka
1 vanilkový cukr + 1 kypřící prášek do pečiva
1/2 lžičky skořice
vypracovat těsto  a 1/2 hodiny nechat v chladnu odpočinout
vložit do koláčové formy
                                              jablečná nádivka
Sklenice strouhaných jablek,
sklenka jablečné pyré
skořice
pudingový prášek
cukr dle chuti
posypat máslovou drobenkou
kousek másla
2 lžíce cukr prášek
3 lžíce hrubá mouka
                                      Peče se asi 30 minut na 170 stupňů.

                                  Koláč je křehký a nádivka vláčná.

                         Ač je venku chladno, na zahradě to krásně kvete.
                                                 první letošní tulipán
                                                            fialky
                                                     modřenec
V loňském roce kouskem větvičky zlatého deště označen záhon česneku. Větvička zakořenila a letos rozkvetla. Už jen čeká na nové stanoviště v okrasné zahradě.
                                                    poupata hyacintu





4 komentáře:

  1. Maruško, hned bych si kousek dala!
    A zahrada se ti krásně probouzí, je to radost, že!
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Maruško, koláč vypadá nádherně. Já držím od 1.1. nízkosacharidovou dietu, tak mlsám jen ovoce a zakysanou smetanu, chutě mám jen občas a daří se je zvládat. Fialky u nás kvetou, mám na zahradě dva kopce, ale modřence jen vykukují, už se těším na víkend.

    OdpovědětVymazat
  3. Piękne wiosenne kwiaty, a ciasto wygląda smakowicie!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpovědětVymazat