úterý 30. října 2018

Celá vesnice ....

je zatím jen sešitá v blocích. Teď mne čeká dokončení( lemování, výplň, zádíčka) a quiltování.
Alička je ze sestřiny deky nadšená. Když jsem fotila, hned si přinesla panenku  a začala si hrát, že se jí domky líbí. Bude to asi boj, až Esterka tu deku dostane k svátku. Ta ji ještě neviděla, bude to překvapení.
Podzimní prázdniny jsou u konce a vnoučata si odvážejí domů jablečný koláč Helis podle nového receptu.
recept:
1 kg strouhaná jablíčka
10 dkg rozinky
30 dkg hrubě sekané ořechy ( vlašské)
20 dkg cukr ( já dala jen 15 )
30 dkg polohrubá mouka
200 ml oleje ( letos jsou jablka dost suchá, přidala jsem ještě 100 ml vody)
1 lžíce jedlá soda
2 lžičky skořice
3 vejce
vše se smíchá a peče se na 180 stupňů ( dle trouby asi 45 min)
                                         upečení zkouším špejlí
 Může se potřít džemem a polít čokoládovou polevou, ale to já už nestihla. Tak příště, protože všem jedlíkům chutnalo.


13 komentářů:

  1. Maruško je krásná. PS. Ta druhá pro Aličku ti pujde sama od ruky :-) J.

    OdpovědětVymazat
  2. Maruško, to je skvost, vážně.
    Měj se hezky. J.

    OdpovědětVymazat
  3. ... domky jsou úžasná! Anička ví co je hezké. Holt bude muset být ještě jedna deka :-) a děkuji za recept - vyzkouším.
    Pohodové dny
    Miluška

    OdpovědětVymazat
  4. Marie, tá deka bude prekrásna ... obdivujem tvoju prácu ... a koláčik tiež ... podobný robievam aj ja a skutočne je veľmi dobrý ... Maj sa dobre ... L.

    OdpovědětVymazat
  5. Nechápu, jak se dá vykouzlit něco takového a pro mě rekordním čase! Maruško, super!
    Aličce se nedivím!
    A buchtička vypadá taky moc dobře :o)
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Deka vypadá výborně, bude to krásný dárek.

    OdpovědětVymazat
  7. Deka je už teraz nádhernááááá!
    Koláčik vyzerá veľmi dobre, vyskúšam z polovičnej dávky.

    OdpovědětVymazat
  8. To bude radosti - deka už teď vypadá skvěle! A zrovna taková bude ta druhá :-).
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Maruško krásná deka ♥ a děkuju za recept na buchtu ten se hodí :o) měj se moc hezky...

    OdpovědětVymazat
  10. Maruško, deka je krásná, moc. Mám ráda tvoje kombinace, moc se mi líbí. j.

    OdpovědětVymazat
  11. Maruško, z Aličky je už ták veliká holčička! A deka učarovala i mně, domečky jsou moc hezké, esterce se bude moc líbit, tomu věřím! Moc zdravím k Vám domů, mějte se hezky!Marcela

    OdpovědětVymazat
  12. Vesnicka je moc pekna, a Tvuj kolac voni az tady!
    xx

    OdpovědětVymazat